2015-2016
Idéen om VICIS växer fram

VICIS modell bygger på ett forskningsprojekt som publicerades 2016.
Där validerades den första svenska översättningen av den idag största teorin inom området organisationsklimat.

2017-2023
Digital utveckling med fel fokus

Utvecklingen av digitala SaaS-system exploderar.
Den digitala utvecklingen påverkade den befintliga testmarknaden negativt då fokus gick från teoretisk förankring och empirisk data till att leverera ett system med lite frågor i.
Systemen prissätts som en årlig medarbetarundersökning men kräver samtidigt betydande interna resurser och kunskaper för att administreras. 
Ökade kostnader, sämre undersökningar med sämre beslutsunderlag som följd, något behöver åtgärdas.

2023-2024
VICIS utvecklas

Den snart åtta åriga projektstudien dammas av och grundarna skrider till verket.
Utvecklingen inom området har på riktigt tagit fart med flera studier från framförallt USA och Storbritannien.

Modellen sätts samman och börjar prövas i liten skala inför kommersiell lansering.

2024-2025
VICIS lanseras

Efter ett omfattande arbete lanserar Trivaldi Kompetens modellen: VICIS.
Vi är en motreaktion på de digitala plattformar som saknar validerade skalor och bristande teoribildning. 
Vi erbjuder därför svenska organisationer en av de mest omfattande teorierna gällande organisatoriskt klimat där vi knyter ihop nivåerna organisation, grupp och individ för att skapa ett så komplett beslutsunderlag som möjligt för er organisations fortsatta utveckling.
Vår undersökning mäter inte allt men det vi mäter bygger på en gedigen teoribildning vilket i sin tur ger er helt nya insikter och möjligheter att fatta beslut på.

Vår mission

VICIS mission är att utmana den befintliga testmarkanden som idag fokuserar på digitala system istället för själva innehållet.

VICIS levererar den enda svenska översättningen av kanske världens största klimatskala och byggt en modell kring den samma. VICIS knyter ihop verksamhetens tre beståndsdelar: Organisation, grupp och individ.

VICIS mål är inte att bli störst, men vi vill vara bäst på att genomföra, analysera och att stötta våra kunder i deras utveckling mot ökad prestation, effektivitet och förbättrat resultat.